Jurnal de reabilitare termica. Episodul 1: Strategia

Reteta universala (Anno Domini 2008):

Se convoaca adunarea extraordinara a Asociatiei de Locatari (zisa si “sfatul batranilor”).

Odata, de doua ori, de trei ori.

Dupa cateva luni se afiseaza o convocare ultimativa: daca nu se intruneste majoritatea luam decizia fara voi.

Majoritatea se intruneste la drum de seara, in scara blocului, motaind pe scaunele de plastic cumparate de administratie in acest scop.

S-ar fi intrunit si la convocarile trecute, ca tot sta acasa si asteapta pensia, da’ tare-i place sa fie rugata.

Insusi Presedintele incearca sa explice de ce ne-am adunat, dar nu poate acoperi sforaitul si mormaitul, asa ca intervine doamna administrator, ale carei acute sunt percepute mult mai bine de timpanele rigidizate:

-Ati auzit ca se face reabilitarea termica a blocurilor din cartier, trebuie sa intram si noi in program, sa ne aliniem.

Din cotloane intunecate se aud voci necunoscute, venind din adancuri:

-Ne aliniem, ne aliniem, cum sa nu!

-Cu cine ne aliniem?

-Taci, tu, ca-ti explic diseara!

-Tu sa nu-mi spui mie sa tac ca acu’ zic si eu de barbac’tu!

Presedintele simte momentul de inflexiune si intervine autoritar:

-Taceti, taceti. Avem altceva de discutat!

Doamna administrator traduce poporului:

-Da’ taceti naibii odata! Ne-am adunat sa mandatam Presedintele sa discute cu Primaria reabilitarea blocului, sunteti de acord?

-De acord, de acord, dar ce e aia reabilitare? se aude de sub o palarie.

-Sa puie scartaitoarea d-aia pe pereti, vine prompt raspunsul avizat.

-Eu nu vrea d-aia, ca am auzit ca e cancerigena, se aude dintr-un colt. Sa puna vata de-aia de zahar.

-De sticla. mamaie, nu de zahar, ii raspunde un domn in varsta.

-Nu de sticla. mosule, minerala ii zice acum, ca sticla e scumpa, n-ai vazut ca e numai PET-uri pe piata, observa un cunoscator fin al realitatii.

Administratorul simte din nou nevoia sa intervina:

-O sa se puna polistiren pe exterior, geamuri termopan, o sa izoleze si terasa.

-Da’ de ce sa se izoleze terasa, ca de-abia am reparat-o. O sa ne dea banii inapoi? zice cineva din public.

-Mie sa-mi repare antena TV, ca nu mai prind TVRu’, se aude din multime.

-Eu nu vreau termopan de plastic, vreau d-ala de aluminiu ca e mai bun, zice o voce groasa.

-Asa nici eu nu vreau termopan ca mi-am pus pe banii mei, nu ca voi, saracilor, zice o voce subtire.

-Sa se rezolve si canalizarea, ca e veche si pute, se aude din adancuri.

-Si ghena, si ghena! zice altcineva.

-Si caiini sa ni-i ia! Sa-i duca de aici! se aude din strafunduri.

-Ba sa nu-i ia, ca e draguti, zice cineva de la suprafata

O doamna ex-administrator scoate un teanc de hartii A4 scrise cu creionul (chimic?) si cere permisiunea distinsei audiente sa ne impartaseasca cateva ganduri.

Distinsa tipa ca din gura de sarpe:

-Mai lasa-ne cu gandurile tale, ca daca stiam veneam si noi cu ele scrise pe hartie.

Administratornita ia situatia in maini:

-Deci sunteti de acord sau nu? Cine este pentru, cine este impotriva, cine se abtine? Majoritatea a votat pentru. Domnul Presedinte va discuta cu primaria si ne va informa. Treceti si semnati in registru.

Cei cuminti semneaza supusi si se scurg pe langa pereti catre apartamentele lor, iar in urma lor raman luptatorii nesatisfacuti:

-Si pana la urma de ce ne-am adunat? Sa isi bata joc de noi? Vechea conducere era mai buna.

-Da, pentru ca tu erai in ea.

-Si ce, esti invidioasa?

Si asa mai departe, ecourile brainstormingului s-au auzit pana tarziu in noapte.

Decizia de importanta extrema fusese insa luata.

(va urma)

 

Lasă un răspuns

